- Reklama -peníze

4 dôležité SEO techniky na rok 2023

Google aktualizuje svoj algoritmus 500 až 600-krát ročne. To znamená, že každý deň v roku sa objaví aspoň jedna aktualizácia. Dokonca aj špecialisti na SEO, ktorí sa celý život venujú zisťovaniu kritérií hodnotenia, sa na konci dňa stále škriabu na hlave. 

Je nemožné sledovať všetky zmeny. Ak však budete mať prehľad o niektorých najväčších trendoch a technikách SEO 2023, budete krok pred konkurenciou. Vieme, že 75 % používateľov nikdy neprejde na druhú stránku s výsledkami vyhľadávania. Preto je nevyhnutné zistiť, ako sa dostať na prvú stránku. Tieto taktiky by vám mohli pomôcť:

více v článku...

Čo sú featured snippets?

Featured snippets by sa určite mali stať súčasťou vašej SEO stratégie. Sú to špeciálne boxy, v ktorých sa nachádza odpoveď na dopyt používateľa. Môžu sa zobrazovať aj v rámci skupiny súvisiacich otázok („Podobné dopyty“). Zobrazujú sa na nultej pozícii, teda úplne hore na stránke s výsledkami vyhľadávania v obdĺžnikovom rámčeku. Featured snippet pre otázku „čo je pzs“ nezobrazí manuál PZS, ale vysvetlenie pojmu skratky PZS.

Všetok obsah na vašej stránke by mal byť vytvorený s ohľadom na zámer používateľa. Keď ľudia niečo vyhľadávajú, často používajú otázky. Píšte obsah s ohľadom na otázky používateľa.

Dlhé kľúčové slová

S každou aktualizáciou algoritmu sa vyhľadávač Google stáva pokročilejším. Teraz už dokáže pochopiť relevantné podtémy konkrétneho kľúčového slova. Napríklad, ak by ste hľadali dopyt „kuchyne HANÁK“, Google rozumie, že „kuchyne hanak cena“ a „kuchyne hanak facebook“ sú relevantné podtémy. 

Čo to znamená pre SEO? Pre kratšie kľúčové slová (short-tail keywords) bude oveľa väčšia konkurencia. Ak však využijete dlhé kľúčové slová (long-tail keywords) s tromi a viac slovami, budete mať väčšiu šancu, že sa vaša doména zobrazí na popredných miestach vo výsledkoch vyhľadávania. 

Vytvorenie nového obsahu

Môže sa to zdať ako samozrejmosť, ale niekedy sa marketéri príliš zaoberajú inými detailmi optimalizácie pre vyhľadávače a zanedbávajú vytváranie nového kvalitného obsahu. V obsahu sa zamerajte na názvy stránok, nadpisy obsahu, podnadpisy, alt text obrázkov a nové kľúčové slová, na ktoré sa zameriavate. 

Aktuálny obsah je používateľmi vnímaný ako hodnotnejší ako starý obsah. Ak majú všetky vaše príspevky staré dátumy a neaktuálne informácie, používatelia rýchlo preskočia na inú stránku.

Nezabudnite na obrázky

Istá časť vyhľadávaní na webe sa uskutočňuje prostredníctvom obrázkov Google. Ako optimalizovať obrázky pre vyhľadávanie Google? Začnite tým, že sa uistíte, že všetky obrázky, ktoré používate, sú vysoko kvalitné a relevantné pre vaše kľúčové slovo. Už pri pohľade na obrázok by malo byť používateľom jasné, o čom je váš obsah. Keď je vaším kľúčovým slovom „protetická stomatológia v Bratislave“, asi nezvolíte náhodný obrázok Bratislavy. Nezabudnite obrázky komprimovať, aby nespomaľovali vašu stránku.

Zdroje: godelta.com, elements.envato.com, uploading.sk

Related Articles

- Advertisement -pr článek

Mohlo by Vás zajímat