- Reklama -peníze

Tvorba úspešného content plánu krok po kroku

Contnent marketing je dôležitou súčasťou online marketingovej stratégie. Ako tento plán vytvoriť, aby efektívne pomohol vášmu podnikaniu?

Na začiatok si ale musíte vypracovať content plán. Ak si na to netrúfate, môže sa oň postarať SEO agentúra, ktorá vám poskytuje svoje SEO služby. Kvalitná SEO optimalizácia spojená s týmto plánom vás môže mimoriadne pozitívne odlíšiť od konkurencie.

Čo je plánovanie contentu?

Vďaka tomuto kroku si pripravíte správny spôsob a postup pri tvorbe publikovaného obsahu. Nejde len o to, ako to bude vyzerať. Dôležité je si zadefinovať aj miesto publikácie a čas. V rámci toho si organizujte proces tvorby, stanovte priority a sledujte pokrok. Ide o kľúčový krok pri akejkoľvek obsahovej stratégii.

Ako vytvoriť efektívny plán

Jasná obsahová stratégia je základom. Definujte si ciele, vymedzte publikum, nájdite vhodné distribučné kanály. Dopredu si ujasnite, ako často budete publikovať obsah a pripravte si konkrétny rozpočet. Vďaka pevnej stratégii získate výborne merateľné ciele a navyše vám to uľahčí dostatočne porozumieť vášmu publiku.

  • Stanovenie cieľov: Bez vízie toho, čo chcete dosiahnuť, sa dopredu veľmi nepohnete. Tieto ciele musia byť presne definované, merateľné, dostatočne akčné, relevantné, a aj časovo ohraničené.
  • Pochopte svoje publikum: Môžete tvoriť skutočne kvalitný obsah, no ak nebudete vedieť, čo konkrétne návštevníkov vášho webu, nebude mať taký účinok. Skúste teda zistiť informácie o tom, ktoré témy ich zaujímajú, aké online kanály využívajú a formáty textu, ktoré uprednostňujú. Pomôžu aj informácie o voľnočasových aktivitách či zamestnaní. Najlepším spôsobom, ako obsahom zaujať, je spoznať návštevníkove problémy a požiadavky, ktorých riešenia im následne ponúknete.
  • Sledujte konkurenciu: Poznať súperov je mimoriadne dôležité. Môžete tak odhaliť svoje nedostatky a zapracovať na nich. Na druhej strane možno nájdete pochybenia u konkurencii a v tomto smere ešte efektívnejšie na zákazníka zaútočiť. Preskúmajte činnosť na sociálnej sieti, využívaný jazyk alebo témy,  na ktoré sa orientuje.
  • Obsah musia milovať: Odlíšte sa obsahom. Buďte úprimný, odhaľte niečo zo svojho príbehu či úspechov. Populárne sú rady, obľúbená je aj grafika. Tá však musí byť kvalitne spracovaná.
  • Využívajte editorial kalendáre: Publikačný kalendár vám na záver urobí v celom pláne poriadok.  A potom už len hor sa na písanie!

Content plán je veľmi prospešný nástroj aj z pohľadu motivácie. Nie vždy máme chuť tvoriť obsah, občas sa časovo aj tematický strácame. Na začiatok možno postačí aj jednoduchý Excelovský súbor, kde si nahodíte len tému a dátum. Ak sa však tejto problematike budete venovať precíznejšie, určite vo svojom biznise po čase pocítite pozitívny progres. Content marketing sa stáva jednou z najsilnejších online marketingových zbraní. Prečo ho teda nerobiť aj vďaka dokonalému plánu naozaj efektívne?

Related Articles

- Advertisement -pr článek

Mohlo by Vás zajímat